Salgsbetingelser for Adam og Eva nettbutikk
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer og tjenester over Internett. Disse lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder.
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer og tjenester mellom næringsdrivende og forbrukere.
2. Partene
Selger er Adam og Eva Gruppen AS, Schweigaards gate 14, 0185 OSLO, info@adamogeva.no, org.nr. 934332075, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
3. Pris
Den oppgitte prisen for varen eller tjenesten er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett feilen.
5. Betalingen
- Selgeren kan kreve betaling fra det tidspunkt varen eller tjenesten blir sendt/leveres.
- Ved kortbetaling kan selger reservere kjøpesummen ved bestilling, og belaste kortet samme dag som varen sendes eller tjenesten leveres.
- Ved fakturabetaling utstedes faktura ved forsendelse/levering. Betalingsfristen er minimum 14 dager.
- Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
6. Levering
Levering anses skjedd når kjøperen eller dennes representant har overtatt varen/tjenesten. Hvis leveringstidspunkt ikke fremgår, skal levering skje uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestilling.
7. Risikoen for varen
Risikoen går over på kjøper når varen er levert i henhold til punkt 6.
8. Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøper angre kjøpet i henhold til angrerettloven. Fristen er 14 dager fra dagen etter mottak. Dersom fristen utløper på en helg/helligdag, forlenges den til nærmeste virkedag.
Ved bruk av angreretten må varen returneres innen 14 dager etter melding. Kjøper dekker returkostnadene med mindre annet er avtalt. Selger tilbakebetaler innen 14 dager etter melding, men kan holde tilbake beløpet til varen er mottatt eller retur er dokumentert.
9. Forsinkelse og manglende levering
Ved forsinkelse kan kjøper kreve oppfyllelse, heving og/eller erstatning i henhold til forbrukerkjøpsloven. Krav bør fremmes skriftlig.
10. Mangel ved varen eller tjenesten
Reklamasjonsfristen er to år (fem år for varer ment å vare vesentlig lenger). Kjøper kan kreve retting, omlevering, prisavslag, heving og/eller erstatning.
11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
- Selger kan kreve oppfyllelse, heving og/eller erstatning ved betalingsmislighold.
- Selger kan kreve renter, inkassogebyr og gebyr for uavhentede varer i henhold til lov.
12. Garanti
Eventuell garanti kommer i tillegg til lovfestede rettigheter.
13. Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for personopplysninger er selger. Opplysninger brukes kun når nødvendig for å gjennomføre avtalen eller der loven krever det. Se vår personvernerklæring for mer informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger.
14. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Tvister søkes løst i minnelighet. Hvis dette ikke lykkes, kan kjøper kontakte Forbrukertilsynet (www.forbrukertilsynet.no, tlf. 23 400 600) eller EU-kommisjonens klageportal: http://ec.europa.eu/odr.